5/09/16

PHO BO VIETNAM

PHO BO atau bihun sup  Vietnam memang popular kat ben than. Ramai dok viral kata sedap. Dengan terpengaruh kata kesedapan aku pun cuba  jugak, pada hal pada ketika tu perut aku memang lapaq nasik maklumlah, 2 hari 1 malam aku tak pekena nasik  setelah join group jelajah ke 300 km dari bandar HCM.

Sesampai restoran DAUN beralamat 194 Le Thanh Ton Street, Ben Thanh Ward, District 1, Ho Chi Minh City 70000, Vietnam. Aku pun tempah la… ulasannya,  mak aiii….sedap tak sangga, mmg sedap baq hang. apa lagi lantak la aku. aku boleh puji dia punya tokey, muka nampak macam garang ( serupa aku ) tapi senyumannya maneh.

segi layanan dan kebersihan nampak gayanya, boleh bagi 4 bintang.  cuma aku tertarik bila mana si tokey mesra terhadap pelangan, bertanya khabar dan murah senyuman. tahniah pada pengurusan kedai. amat berjaya tarik duit dari poket rakyat malaysia masuk akaun dia,



The Daun Restaurant bagi aku, makanan agak mahai sikit dari tempat kita, tapi kedai kedai lain kat sekitar ben than serupa jugak mahai dan lebih mahai lagi. dari perbualan aku ngan orang malaysia yang dok ada kat situ situ, depa memang puji kedai ni bersih, layanan hebat, dan makan sedap.klik la... kalau tak percaya  setiap pelangan dia ambik gambaq.

bagi aku idea ni baguih jugak ini menghargai orang yang mai tempat kita. memang patut buat dan satu strategi tarik duit dan akan diperbualkan oleh orang ramai. terima kaseh.

                             

cuba tengok vedio ni, sempat aku rakam , cara dan bagai mana proses buat bihun vietnam, nampak mudah dan senang. 

syukur alhamdulillah