4/09/16

CRAZY TRAFFIC IN HO CHI MINH CITY ?.


JAWAPAN AKU, memamg gila, aku hampir kena langgaq kerana tak pandai lintas jalan. setelah belaku peristiwa hampir dilanggaq, baru aku tau cara dan bagai mana melintas jalan di badaq ho chi minh , aku turunkan petua ikut cara aku la...
  • jangan lupa pakai spek mata ( aku bukan rabun, cuma silau mata tinggi tahap silauan emas )
  • kena ingat, drebar kereta depa sebelah kiri, makna kata, kebiasaan kita bila melintas kita akan pandang kiri, maka kita akan keliru masa pengalaman pertama melintas, yang kedua melintas, masih agak agak...dan ketiga dah boleh kebiasaan dah. *** rasalah pengalaman di HCM.
  • bila lintas jalan, jangan terLAMPAU ketaq sangat, jangat ingat nak patah balik...terus aja. kalau patah balik akan jadi macam saya, hampir dilanggaq. terus aja...orang sana dah tau, depa bawak mutu takkan ke depan kita...pasti kebelakang., kalau kita undoq belakang akan jadi macam saya....hahhaha, satu pengalaman berharga.
  • dan yang patut mola2, lintas bacalah bismilillah....kalau tak yakin lagi, mungucap dadah, sebelum lintas.
  • kalau nak senorok , lintas banyak kali macam saya...dah jadi ketagih la pulak.
berdasar rujukan dan pengatahuan kita...

HCM memang dikenali sebagai " CAPITAL OF THE WORLD" mutu, memang depa guna untuk pengangkutan utama , jumlah manusia di HCM 9  juta, dan separuhnya ada dan guna mutu di bandar HCM. hat tu saja yang aku tau.


ni mr khanh tolong hantar aku balik hotel. dia kesian kat aku, aku lagi la buat muka kesian dan dia hantaq balik  hotel , masalahnya aku cuba promosi muka dia kat  kat facebook aku mengaitkan muka dia macam dato lee chong wei, memang muka dia sama aku usha dia betui betui. dan aku bersama dia , tiba tiba ..... memba fb aku kata muka nak sama ngan aku pulak, hare betui. agak agak sama dak...sat nak zooooooooooom



hampa tengok la, sama ka dak, pastinya dia hemsem pada aku. aku memang kata dia macam LCW sebijik muka dia.





syukur alhamdilillah.