6/09/16

AWEK VIETNAM



YA ampun kepada isteriku yang disayangi.......... maap ya.sengaja post ni dipamerkan. macam nak kena beleter ngan bini aja. gambaq ni pun aku tak berani tunjuk kat bini aku ni. jangan marah ya.....hahahhha. ( mesti wife aku baca )

ini adalah kesinampungan dari post terdahulu, sukarnyanya mencari saiz xxxl di veitnam. post haritu ( klik la ). memang sukar dan tak jumpa sebarang wanita vietnam yang saiz besar ataupun dalam bahasa kampung aku obesiti.



pasai apa pun aku tatau, aku cuba google yang aku jumpa , antara bukti yang lojik adalah :
  • helmet motor depa semua kecik
  • rumah depa kecik dan tinggi
  • meja dan kerusi makan pun kecik
  • lorong lorong jalan pun kecik
menurut kawan aku kata, depa depa ni banyak makan makanan berunsurkan ubi kayu. aku cuba google sekali lagi aku dapat yang ni :
Di Vietnam. 
Perempuan Vietnam eksotis memiliki sejarah panjang yang feminin dan setia. Mereka percaya pada nilai tinggi hubungan romantis dan pernikahan. Seorang istri menghormati suaminya Vietnam dan mendukung emosinya. Mereka biasanya membiarkan pria memimpin keluarga ke masa depan. Para wanita Vietnam berdedikasi juga sangat pengertian dan cerdas. Mereka adalah tinggi, langsing dan tampak sehat dengan kulit keemasan. Karakter tenang mereka khusus di Asia. Kemampuan mereka untuk menunjukkan empati membuat mereka sangat mudah didekati dan ramah. Karakter lembut mereka dan kepercayaan tradisional adalah kualitas unik mereka. Mereka adalah ibu rumah tangga yang baik dan sangat populer di kalangan pria Cina kaya.

dan lagi info aku dapat :


mereka makan nasi dalam jumlah yang sangat minimum. Hidangan makanan di sana banyak berasaskan sayur-sayuran dan ikan. Pada sebelah petang dan malam, kaum wanita Vietnam hanya makan ikan tanpa nasi dan sayur sayuran. Contohnya, dalam perjalanan balik dari tempat kerja, mereka singgah dikedai dan membeli sayur-sayuran yang dipotong kecil-kecil dan dibalut dengan kulit popia buatan Vietnam. Ha…sebab tu la dorg kurus. Bagi pengunjung yang memakai pakaian bersaiz XL dan ke atas, memang sukar mendapatkan pakaian bersaiz besar di sini. 

kesimpulan dia, mengkalau kita nak kurus, MAKAN UBI KAYU.


syukur alhamdulillah.