4/08/16

PERAHU PANJANG SMK MERGONG 2016



satu perkara yang tak pernah aku duga adalah mengendalikan pasukan pertandingan perahu panjang. syukur alhamdulillah pada tahun 2015 aku diperlawa oleh tuan pengetua en harizal sulaiman dan dipaksa oleh tuan pk hem en saridan abdul hamid untuk memikul tanggungjawab ini.

pada awal drama team perahu panjang ni, nampak seronok dan ok aja. sumpah aku katakan nak mengurus team ni amat tercabar jugak, yang mana pelajar yang join tem ni adalah anak anak smk mergong yang liat masuk kelas, kaki lawak kasaq dan nak seronok aja hidup depa tanpa masuk kelas.

berkat kesungguhan depa depa ni, atas tunjuk ajar jurulatih en. man dan en. pak su... depa ni berjaya menjadi johan untuk dua tahun berturut-turut. 2015 dan 2016.  tips untuk berjaya menjiwai team pasukan ni adalah menjadi watak macam depa, melawak kasaq, gurau tak tentu tempat dan paling utama pakat pakat kena latihan ala tentera....guling...penumbuk perut. pamping dan ketok ketapi tok sah dok cerita la... dah jadi sarapan setiap hari. 

kepada team perahu panjang 2015 dan 2016 smk mergong... hampa memang best. dalam mencapai matlamat untuk johan. aku rasa tahun depan, boleh johan lagi. ada rahsia dalam perahu panjang ni. mungkin orang taktau. belanja latihan hampir cecah RM6K dan hadiah yang dapat RM2k aja. tapi....semangat juang adalah nilai sebenar.

akhir kalam , aku bangga urus team perahu panjang smk mergong. menjadi sejarah peribadi aku. sapa tak sangka aku boleh cipta rekod peribadi.